× Didn't find what you were looking for? Ask a question
Top Posters
Since Sunday
New Topic  
dassanah dassanah
wrote...
Posts: 88
Rep: 0 0
11 years ago
Mon ami peut résoudre beaucoup des équations compliquées et je souhaite que je pourrais faire ça aussi.

I'm trying to say, "my friend can solve a lot of complex equations and I wish I could do that too." I don't think it's right.
Read 696 times
2 Replies

Related Topics

Replies
wrote...
11 years ago
mm, above: wrong.

Should be: Mon ami peut résoudre beaucoup d'équations compliquées et je souhaite pouvoir faire ça aussi.

équations = starts with a vowel, so d'.
in french, je souhaite que je pourrais is redundant; they usually change the second 'je' to the infinitive.

like; they wouldn't say, je veux que je prenne une douche for i want to take a shower, would they? they would say je veux prendre une douche.

:]
wrote...
11 years ago
Mon ami peut résoudre de nombreuses équations complexes et je regrette de ne pas en être capable.

the verb "wish" is a bit tricky in French, I wish is Je souhaite, but I wish I could has another translation very common in French: je regrette de.
example: I wish I would have come: Je regrette de ne pas être venu, so here I wish I could, je regrette de ne pas pouvoir or je regrette de ne pas être capable.
New Topic      
Explore
Post your homework questions and get free online help from our incredible volunteers
  1270 People Browsing
Related Images
  
 239
  
 273
  
 218
Your Opinion
Who will win the 2024 president election?
Votes: 3
Closes: November 4

Previous poll results: What's your favorite coffee beverage?